Nu mai pot cu sarbatorile

Mai mama, in decembrie toata lumea o ia razna. Inca nu m-am hotarat daca e de la frig, zapada sau de la sarbatori. Hai sa stabilim un lucru. Sarbatorile de iarna, vin in FIECARE AN, pe ACEEASI DATA!!!! Nimeni nu este luat prin surprindere. Nu e ca si cum te-ai trezi pe 24 dec dimineata, te-ai scarpina la coaie si brusc te-ar izbi: “hai sa-mi bag pula, maine e Craciunul”. Toata lumea stie dinainte; ba chiar cu muuult inainte. Pai si daca toti stim, de ce dracu`alearga unii ca bezmeticii dupa cadouri, dupa cumparaturi, muuuulte cumparaturi ca tre`sa manance si gura lor, sa faca matu`gros ce pula mea?!!

Cu 2 zile inainte de Craciun am ajuns din intamplare in Carrefour. Mai baiatule, ce era acolo!!! Nu am mai vazut atata lume la un loc de la revolutie. M-am invartit o jumatate de ora ca sa imi parchez masina. S-a dus romanu` cu tot familionul, cu nevasta, copii, socrii, catzel, purcel… fiecare cu cate un cos dupa el ca sa fie. Si da-i si lupta, ia si halca de porc, si carnati, si niste slanina, ia si bere (vreo 5 `baxuri`la 2 litri) si niste vin la `kil`ca sa aiba omu`. Erau niste cozi la case mai ceva ca pe vremea lui Ceausescu. Si e criza in pula mea, nu are lumea bani! Si cum stateam eu ca tampita la casa in urlete de puradei, ma intrebam “de ce dracu`nu am luat eu nenorocita asta de sticla de Jack din orice al loc?”. In fine, dupa 20 de minute se termina calvarul. Mai stau inca 20 ca sa pot iesi din parcarea minunata si ma indrept glorios spre casa spurcand toti participantii la trafic.

Suna mama. Asta mai lipsea. “Dar tu nu vii acasa? Craciunul se petrece cu familia”. DE CAND??? Mi-l da si pe tata la telefon care rezolva problema in cel mai natural mod posibil. “Hai vino acasa, mai vezi si tu cainele, iti dau eu bani…” Pai de ce nu zici asa prietene, in conditiile astea hai ca ma sacrific.

Ma trezesc pe 25 cu o mahmureala de toata frumusetea, bag o tona de cafea, arunc niste boarfe in geanta, sar in masina si hai. Evident ca au fost cei mai lungi 150 km din viata mea. Pe langa faptul ca pe strada erau numai pizde la volan, ploua, intrasem pe taramul soferilor minune (aka Arges) mai erau si niste gropi de toata frumusetea ca doar a nins in mortii ma`sii si edilii nostri au impresia ca traim in tarile calde; avem asfalt rezistent la caldura si atat. Ce e aia zapada?! Revenind… ajung intr-un final. Unde? La tara domne`ca s-au gandit ai mei ca e mai frumos acolo. E aer curat, liniste… frig de te caci pe tine, cacastoare in fundul gradinii, urla maneaua de la taranu`de langa. O frumusete, ce mai! Hai sa dau si eu niste telefoane. Pula semnal. Reusesc cu greu sa trimit cateva mesaje cocotata pe masa langa geam. (Era prea frig sa ma catar in copaci). Si nu ajung bine, ca incep sa vina neamurile. Si culmea, neamurile alea pe care nu le inghit nici cu 2 `kile`de lamaie. Incep discutiile de kkt: “da`tu ce ai de gand sa faci? ai ajuns la o varsa ce mai astepti? da`cutarescu s-a insurat/maritat…” Da`nu mai bine mori tu in mortii ma`tii?! Mi-am luat cainele, am iesit afara, am bagat o duzina de tigari, m-am intors si i-am comunicat lu`mama in cel mai duios mod cu putinta “Imi bag pula, am plecat”

Nu mai pot cu niste sarbatori. Gata, cedez cu nervii. De revelion stau acasa (la mine), inchid telefonul pentru a evita mesajele tampite, ma pierd in niste fum si Jack si ma trezesc in 2010.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu